Bjorsonov dom 24.4.2012 Mária Zbaviteľová
24. apríl 2012 bol pre našu súkromnú základnú umeleckú školu významný tým, že sa uskutočnil prvý absolventský koncert žiakov školy hudobného odboru , spojený s výstavou absolventských prác výtvarníkov.
Komorný priestor koncertnej sály Bjorsonovho domu , bol zaplnený do posledného miesta rodičmi a súrodencami absolventov , ale aj mnohými členmi katolíckeho kruhu. Pozvanie prijal aj viceprimátor mesta PeaDr. Stanislav Bella, ktorého prítomnosť umocnila slávnostnú atmosféru. V úvode riaditeľka školy priblížila jej históriu od jej založenie , cez úspechy žiakov a súčasné aktivity v meste i v obciach – kde má škola pobočky.
Prvá časť programu patrila vystaveným prácam piatich žiakov výtvarného odboru 1. a 2. stupňa z tried Mgr. P. Černákovej a Mgr. art. R. Rembovského Art.D. Ich ,, diela “ lemovali priestory sály a pozostávali z malieb na plátne / krajina /, kresby ceruzou, prírodným uhlíkom, gioccondou, ale aj spoločne vytvorená imitácia mramoru to sadry. Všetky tieto študentky úspešne vykonali talentové skúšky a boli prijaté na stredné a vysoké školy.
V úvode hudobnej časti koncertu zaznela zmes ľudových piesní v podaní dospelých gitaristov a flautistov , pod vedením vyučujúcej K. Hromádkovej.
Absolvent z klavírnej triedy M. Zbaviteľovej zahral tri skladby známych skladateľov: A. Chačaturjana, A. Dvořáka a bravúrnu etuda J. Vřešťála.
Umenie gitarovej hry predviedol žiak študujúci u K. Hromádkovej. Jeho technická zručnosť vo všetkých troch charakterovo odlišných skladbách priblížila prítomným poslucháčom náročnosť , ale aj krásu nástroja.
V závere koncertu vystúpila žiačka 2. stupňa . V jej podaní odzneli skladby, ktoré patria do klenotnice svetovej klavírnej literatúry ato : Nocturno F. Chopina, Šostakovičov Fantastický tanec a na záver štvorručný Slovanský tanec č.8 A. Dvořáka, v ktorom spoluúčinkovala triedna učiteľka Anaida Novikas.
Vystavené práce mladých výtvarníkov a kvalitné výkony účinkujúcich hudobníkov presvedčili prítomných o tom, že škola vychováva úspešných absolventov schopných kvalitné umenie prijímať – ale i rozdávať , čo je jedným z cieľov výchovy a vzdelávania mladej generácie .